woensdag 6 mei 2009

MAANDAG 4 MEI 2009

Vandaag wel héél vroeg wakker… Om 1 uur maakt Mitch ons wakker, hij voelt zich niet goed. 5 minuten later hangt-ie boven de wc. Dat belooft niet veel goeds. Met een zetpil ligt hij even later weer in bed. Gelukkig valt hij erg snel weer in slaap. Zelf natuurlijk enige tijd wakker gelegen, hopen dat Mitchell morgenvroeg / straks weer helemaal fit is.
Om kwart voor zes gaat de gsm, iemand van het werk die geen rekening had gehouden met het tijdsverschil. Korte nacht dus wederom. Een raar begin van onze laatste dag in New York.
Om kwart voor 3 worden we weer opgehaald om ons naar JFK te brengen, voor die tijd moeten we nog een aantal souvenirs kopen.
Aangezien Mitch nog niet fit is besluiten we om maar in de buurt van ons hotel te blijven. Chinatown bezoeken we gewoon de volgende keer maar. Weer een reden om nog eens terug te gaan naar deze geweldige stad !!

Voor de laatste keer naar onze bagel leverancier om weer met een goed gevuld buikje aan deze dag te kunnen beginnen. Mitch slaat het laatste ontbijt over.

Na het ontbijten duiken Jor ( gelukkig wel weer fit ) en Mitch met hun Nintendo op bed, ik ga met Simone vast de koffers klaar voor vertrek maken. De rekening is vanochtend al onder de deur door geschoven, gelukkig hadden we een grote kier onder de deur voor deze vette rekening. We kunnen dus straks zo weg. Op de factuur is echter ook het gebruik van internet in rekening gebracht ( 25 $ per dag ), dit was niet de afspraak. We hadden immers geboekt incl. gratis internet ( of stond er nu incl. internet access ipv free internet access ? ) In ieder geval heeft de manager bij check in eea toegezegd dat hij zou corrigeren omdat hij het ook niet meer terug kon vinden. Even corrigeren bij de receptie dus wat verder zonder problemen ging. Service toch.

Om 13 uur moeten we uiterlijk onze suite verlaten hebben. Was eigenlijk om 12 uur maar ik heb er nog een uurtje aan kunnen kletsen. Mitch voelt zich inmiddels weer wat minder ziek. We gaan dus nog even een paar uurtjes naar buiten om de laatste aankopen te kunnen doen. Helaas regent het weer. Dus nog even lekker op een bankje zitten om van het straatleven te genieten zit er niet in zonder nat te worden.
We durven het niet aan om alsnog te gaan eten bij het Hard Rock Cafe ( weer een reden om terug te gaan ) Moeten straks toch nog heel wat uurtjes in het vliegtuig zitten.

Gelukkig kunnen we nog wat laatste dingen aanschaffen, gaat echter alles nog in de koffers passen ? We hebben nog maar wat ruimte in 1 tas … Natuurlijk tijdens het shoppen ook nog wat lekkers gekocht, Mitch houdt het bij een banaan.

Om half 1 zijn we terug in het hotel. Nog een half uur om de koffers dicht te ritsen, ons op te frissen, ff een laatste bezoek aan ons “eigen” toilet te brengen en dan kunnen we de deur van suite 4310 voor de laatste maal achter ons dicht trekken.
De koffers geven we even af in de lobby, kunnen we nog even een uurtje over Times Square wandelen.

Om kwart voor drie, exact op de afgesproken tijd, komt onze taxi ons ophalen. We gaan nu ook Manhattan verlaten. Onderweg naar JFK is het druk maar we hebben tijd genoeg, inchecken hebben we gisteravond al via internet gedaan.

Om kwart over 4 hebben we de koffers afgegeven, het wachten op de vlucht van 7.35 PM naar Londen kan beginnen….. Na wat slomen, eten en shoppen kunnen we dan eindelijk op tijd aan boord, de vlucht is on time, wat kan er nu nog fout gaan ……………